v úterý 17. ledna 2006
Gitte Lindgaard z Carletonské univerzity v Ottawě dával dobrovolníkům za úkol vizuálně posoudit, jak dobře na ně působí webové stránky. Stránky jim ukazoval po různě dlouhou dobu. Výsledkem bylo překvapivé zjištění, že úsudek učiněný za 50 milisekund odpovídá úsudkům za delší čas.
Více podrobností zdrojová zpráva z Nature.com neobsahuje. (Za odkaz děkuju Marku Brylovi.) Zpráva neříká nic o tom, jak je důležité, aby stránky působily vizuálně dobře, naznačuje ovšem (podle mého názoru správně), že pro dobrý dojem ze stránky je důležité rychlé vykreslování.
Jaké jsou tedy klíčové složky dobře vypadajícího webu? Mark caudron doporučuje, že by množství grafiky na stránce mělo být striktně omezené, možná i na jediný poutavý obrázek. "Není to o tom, aby na stránku přišlo co možná nejvíc věcí", říká. (citace z Web users judge sites in the blink of an eye, nature.com)
Přidat nebo číst komentáře,
počet:
Pokus
Další články jsou v archivu.
Nejnovější příspěvky na hlavní stránce blogu. Adresa: www.jakpsatweb.cz/weblog/