Yuhůův weblog o webu

v úterý 3. října 2006

Doporučuji blog Volney

Možná blog Volney na Pooh.cz znáte. Píše hezky o reklamě, dává hodně příkladů. V článku o tom, jak lidi na reklamu kašlou, vysvětluje provizní model agentur, který se postupně dostává do krize:

... plíživá technologická revoluce - kdy už téměř každý dokáže vyrobit téměř všechno - komplikuje život hlavně výrobcům. Ti se (tradičně) obracejí se svými komunikačními problémy na své agentury. A ty tápají. Hledají totiž hlavně odpovědi poplatné jejich provizi. ... (Volney na pooh.cz, Víkendové čtení, 30. 7. 2006)

Vřele doporučuji k přečtení -- nebo ještě lépe k prostudování -- cyklus Víkendového čtení. Doufám, že se dočkám ještě dalších dílů.

Autor blogu má přezdívku Volney podle slavného Volneye Palmera, o kterém jsem nikdy dříve nic neslyšel. Možná začnu marketing víc studovat, přijde mi to celé kapku zajímavé. Ještě jeden citát si neodpustím:

Je třeba, aby byla reklama vidět. Když to nestačí, musíme jí udělat nápadnější. Když ani to nepomůže, zapamatovatelnější. Pravda, v poslední době se soustřeďovaly na poslední bod: musí říkat, co chce spotřebitel slyšet. Hm, jenomže jak jsme si již řekli, tohle platí jenom do chvíle, jestliže VŮBEC chce něco slyšet. To je pro současné agentury zajaté ve své vlastní představě, že zvýšený OBJEM reklamy nakonec zaručí výsledek a následně jejich (větší) zisk, hodně tvrdý oříšek. (Citát z téhož výše zmíněného článku, zvýraznění Volney.)

trvalý odkaz

Yuhůův weblog píše Yuhů Yuhů. Kontakt. Weblog patří pod Jak psát web.