Yuhůův weblog o webu

22. 2. 2007

Rozhlasové upoutávky v době internetu

Rádio ráno vysílá upoutávky na to, co bude vysílat odpoledne nebo večer, aby lidi večer poslouchali. Přijde ale doba, kdy bude rádio vysílat upoutávky na to, co vysílalo včera. Aby lidi poslouchali. Ne až večer -- teď hned.

Vždycky, když cestou do práce slyším, co bude na Radiožurnálu ve čtyři odpoledne, tak jsem smutný. Upoutávka zní zajímavě, ale přece nebudu v práci poslouchat rádio! Slibuju si, že až večer přijedu domů, tak si pořad poslechnu z webového archivu. Jenomže jsem na to zatím vždycky zapomněl. Nebo to ve zmateném archivu nenašel.

Rozhlasu jde asi o poslouchanost. Éterové rádio nemá jinou možnost, jak lidi přilákat k poslechu, než že je navnadí na to, co se bude vysílat v budoucnu. Ale to je "call to action" na dlouhé lokte. Internetové rádio oproti tomu může navnadit na to, co už má v archivu! Posluchač nemusí půl dne čekat, aby si třeba rozhovor se svou oblíbenou osobností poslechnul. Může dvakrát kliknout a už to jede.

Chápu, proč takové upoutávky současná internetová rádia nedělají. Bojí se, že tím posluchače odradí od dalšího poslechu aktuálního programu. Dvě kliknutí myší a už nás posluchač neposlouchá!

Nás neposlouchá? Ale kdeže. Poslouchá, navíc se zájmem.

Mám docela chuť udělat pořádné informační internetové rádio. Ale nejde to udělat bez šílené komerční ztráty, páč je tu veřejnoprávní Český rozhlas s penězovodem. Tomu se nedá konkurovat. Kdybych ale internetové rádio přece dělal, byly by tam mezi informacemi místo nudných písniček jenom upoutávky -- do minulosti. Nudí vás současný program? Poslechněte si raději včerejší rozhovor s ... plus ukázka. A na hlavní stránce rádia přímé URL na právě vysílanou upoutávku. Žůžo. Nebo přímé odkazy na minulý díl oblíbených pořadů se stálým URL, jako na BBC. Já vím, jsem naivní. No nic, jdu poslouchat Leonardo. Aspoň něco.

trvalý odkaz

Yuhůův weblog píše Yuhů Yuhů. Kontakt. Weblog patří pod Jak psát web.