Yuhůův weblog o webu

ve středu 15. září 2004

Výsledek reklamního experimentu

Počátkem léta jsem pojal úmysl naměřit na svých stránkách míru prokliku textových reklam. Výsledky říkají, že si na reklamu na stránkách Jak psát web kliklo 3,7% uživatelů, což je víc, než jsem čekal.

Můžete se podívat na příklady použité textové reklamy v pravém sloupku stránky a dole pod textem. Inzerentům, kteří se ozvali, jsem reklamu poskytnul zdarma (více informací). Odkazy jsem viditelně označil jako reklamu a bylo zřejmé, že se jedná o komerční nabídky (hostingové služby, konzultační služby, kniha). Reklamy na stránkách zatím nechávám, abyste se mohli podívat, jak vypadaly.

Celkem byly reklamy umístěny pouze na dvaceti stránkách webu (z asi 600), ale i tak to za tři letní měsíce 2004 hodilo zajímavá čísla. Na celkem 49 tisíc zobrazení reklamy připadlo 1800 prokliků. Reklama pod textem má míru prokliku 4,3%, v pravém sloupci je to 3,1%. Čekal jsem to opačně, ale je fakt, že ta reklama pod textem má větší písmenka.

Nejméně úspěšná stránka měla míru prokliku 0,14%. Nejúspěšnějšími inzeráty byly reklama na Český hosting dole na stránce o doménách (6,1%), reklama na školení Marka Prokopa o AdWords (12%, ale malý vzorek) a na jeho knihu o CSS (kolem 5%).

Experiment mi ukázal, že se dá s textovou reklamou na obsahových stránkách dosáhnout slušného výsledku. Čekal jsem něco kolem jednoho procenta. Na druhou stranu je třeba připomenout, že reklamy byly docela pečlivě cíleny na obsah konkrétních stránek. Další postřeh říká, že hodně záleží na autorovi textu reklamy -- inzerenti, kteří mají zkušenost s Google AdWords, dosahovali u svých reklam míry prokliku průměrně desetkrát vyšší než ti, kteří takovou zkušenost neměli.

trvalý odkaz

Yuhůův weblog píše Dušan Janovský, janovsky@gmail.com