Yuhůův weblog o webu

ve čtvrtek 12. května 2005

AdWords připravuje platbu za zobrazení

Google vydal informaci o nové připravované funkci svého reklamního programu AdWords. Říká tomu Site targeting (takže stránkové cílení), ale v zásadě se jedná o obměnu platby za zobrazení známé z klasických reklamních systémů. Prozatím funkce není veřejně k dispozici, pouze probíhá testování pro některé inzerenty.

Jak to bude fungovat: Inzerent si vytvoří novou kampaň a v ní klasický AdWords inzerát (textový nebo grafický). Kampaň nastaví na toto nové stránkové cílení. Nebude ale nastavovat maximální cenu za proklik jako v klasických kampaních, nýbrž nastaví CPM, cenu za tisíc zobrazení (angl. Cost Per Mile). Potom si místo klíčových slov zadá domény stránek, na kterých chce svoje reklamy točit. Tyto cílové stránky (domény) musejí být v obsahové síti Google, což víceméně znamená, že se musejí účastnit programu AdSense pro obsah.

Takže pokud se například moje stránka kreta.rovnou.cz bude účastnit obsahového AdSense (zatím nemůže, neboť je česky, ale to není teď podstatné) a nějaký inzerent, co propaguje svoje zájezdy do Itálie, tam bude chtít mít reklamu, tak si zadá toto nové stránkové cílení a jako jednu z cílových stránek vyplní tu moji. Potom se reklama bude na mých stránkách zobrazovat i v případě, že s obsahem mé stránky přímo nesouvisí. Takže pozor -- nevyskytují se tady žádná klíčová slova a neplatí se za proklik. Až se protočí tisíc zobrazení, inzernet zaplatí Googlu cenu, kterou nastavil. V tuto chvíli mi není jasné, jak za to Google bude odměňovat majitele stránek, ale určitě se něco rozumného vymyslí.

Pokud nebude nastavená cena za tisíc zobrazení (CPM) dostatečně vysoká, reklamy mohou být vytlačovány jinými konkurenčními reklamami (ať už z kontextového nebo stránkového cílení). Toto je konkurenční princip, který je z klasického AdWords dobře známý: čím větší nabídnutá cena, tím více získaných zobrazení.

Google tvrdí (a zní to uvěřitelně), že si tuto novou funkci vyžádali současní inzerenti v AdWords. Počítám, že stránkové cílení bude lepší spíše na propagaci značky než na přivádění nových zákazníků (jako klasická AdWords). Zdroje informací: Presenting Site Targeting (odkazováno též z hlavní stránky AdWords), All About Site-Targeted Ads (oboje zatím anglicky).

trvalý odkaz

Přidat nebo číst komentáře, počet: číslo

Yuhůův weblog píše Dušan Janovský známý jako Yuhů. Kontakt. Weblog patří pod Jak psát web.