Yuhůův weblog o webu

ve středu 25. května 2005

Google: reklama do RSS, taneček Bourbon

Vážně už mě trochu štve psát jenom o Googlu, ale nějak nestíhám nic víc sledovat.

Právě probíhá další google dance Bourbon, který se v oblasti komerčně zajímavých anglických slov údajně projevuje zajímavými a radikálními změnami. Co se týká českých výsledků, vidím pouze malé změny a napadá mě spojitost s letošní Allegrou, protože se nyní opět pár webů propadlo do sandboxu, což byl hlavní projev Allegry. Novinkou tentokrát je, že se propadají také již déle běžící weby, například Petřina Webtvorba, která běží už 11 měsíců. (Tak jí přidávám jeden zpětný odkaz, ať se brzo do výsledků vrátí.)

Zdroje o update Bourbon: diskuse na webmasterworld (tvrdí, že mhoho webů se ze sandboxu naopak nyní vrátilo), zajímavá úvaha o možném nasazování nových algoritmů (japonsky). Odkazy o Allegře a o sandboxu: Co je vlastně Sandbox, Sandbox a Allegra, Nástroj na sledování Sandboxu, Návrat Google před Allegru

AdSense for feeds

Druhá relativní novinka se týká reklamy do RSS a Atomu. Moc chodím po bazénech a po kopcích, a tak mě v publikování této novinky předběhl Jirka Bureš a všechno podstatné uvedl: AdSense v RSS, conBlog. Zbytek je v nápovědě na Googlu. Jenom dodám, že do češtiny bych AdSense for feeds překládal asi jako AdSense pro zdroje a že pro implementaci reklamy je potřeba buď konkrétní publikační systém, nebo asi docela složité skriptování na straně serveru (podrobnosti neznám). Vůbec bych se nedivil, kdyby kontextová reklama z AdSense (která je cílena podle zajímavých slov z článků) ještě víc zatopila některým už tak docela přetíženým rss skriptům.

Zátěž ale není jediným důvodem, proč reklamu do RSS nemá cenu dávat. Vtip je v tom, že přidávání reklamy do datových zdrojů bude ještě nějaký čas chápáno jako neetické a zavádějící. Tímto vylepšením programu AdSense možná Googlu stoupnou zisky, ale počítám, že mu klesne obliba mezi počítačovými profesionály (což jsou zatím hlavní odběratelé RSS).

Aktualizace: Tak jsem se ještě koukal na příklad RSS zdroje s reklamou, který udává Jirka Bureš, a docela mrkám. Google do description každého itemu nadrsno vloží oblast <![CDATA[ a do ní vyskládá html odstavec s obrázkem. Asi spoléhá na to, že reklamu bude interpretovat nějaká čtečka založená na HTML. Počítám, že bude trvat jenom krátce (měsíc nebo dva), než HTML čtečky vyřeší, jak tuhle taškařici zablokovat.

trvalý odkaz

Yuhůův weblog píše Yuhů Yuhů. Kontakt. Weblog patří pod Jak psát web.