Yuhůův weblog o webu

ve středu 17. srpna 2005

Zlevnění AdWords

Reklamní systém Google AdWords včera nasadil zjednodušený systém klíčových slov. Už jsem o této chystané změně psal před časem.

Na většinu klíčových slov, u kterých dosahuji míry prokliku od tří do osmi procent, mi systém dovolil nastavit minimální částku 2 americké centy. Slova s mírou prokliku kolem 10 % mám za jeden cent. Dříve byla minimální částka jednotná -- 5 centů za proklik. Na druhou stranu u nově zakládaných reklamních sestav začínají ceny na deseti centech (dříve na pěti). Počítám, že až po týdnu nastřádám nějaké prokliky (a tím pádem mi v očích Googlu stoupne Skóre kvality), k těmto novým reklamním sestavám se vrátím a maximální cenu za proklik snížím.

Každé klíčové slovo má nyní vypočítanou minimální částku, za kterou se může spouštět. Neumím rychle zjistit minimální částky za proklik u všech slov v kampani. Je trochu nepříjemné, že nejsou vidět v detailu reklamní sestavy.

Aktualizace: Nejrychlejší způsob zjištění mimimálních částek je provedení odhadu návštěvnosti, např. "upravit klíčová slova" > "nový odhad návštěvnosti" . (Za doplnění děkuji přímo zákaznické podpoře AdWords.)

Komu to co přinese

Ze strany Googlu jde o rozumný tah. Doposud jsem nebyl příliš motivován vylepšovat kampaně, které mi spokojeně běžely za minimální částku 5 centů za proklik. Teď, když vím, že se u některých slov můžu dostat na jeden cent, se mi vyplácí zakládat specializované sestavy a vypiplávat reklamní texty. Tím pádem budou lidé více klikat a Google v součtu více inkasovat, i když cena za jeden proklik bude nižší.

Celkově mi změna přináší zlevnění prokliků u kvalitně udržovaných kampaní asi na polovinu. S vyhodnocením počkám ještě tak dva týdny, ale pro nezasvěcené předesílám, že Google mi přes AdWords (pravý sloupek ve výsledcích vyhledávání na Googlu) teď poskytuje jeden reklamní proklik za cenu, za jakou se na českém webu prodává zobrazení banneru.

Související: Vyhledavace.info: AdWords mají ceny podle kvality

trvalý odkaz

Přidat nebo číst komentáře, počet: číslo

Yuhůův weblog píše Dušan Janovský známý jako Yuhů. Kontakt. Weblog patří pod Jak psát web.