v úterý 17. ledna 2006
Gitte Lindgaard z Carletonské univerzity v Ottawě dával dobrovolníkům za úkol vizuálně posoudit, jak dobře na ně působí webové stránky. Různé stránky jim ukazoval po různě dlouhou dobu. Výsledkem bylo zjištění, že úsudek učiněný lidmi za 50 milisekund odpovídá úsudkům za delší čas.
Více podrobností zdrojová zpráva z Nature.com neobsahuje, takže se nedá ani pořádně zpochybňovat. (Za odkaz děkuju Marku Brylovi.) Zpráva neříká nic o tom, jak je důležité, aby stránky působily vizuálně dobře, naznačuje ovšem (podle mého názoru správně), že pro dobrý dojem ze stránky je důležité rychlé vykreslování.
Jaké jsou tedy klíčové složky dobře vypadajícího webu? Mark Caudron doporučuje, že by množství grafiky na stránce mělo být striktně omezené, možná i na jediný poutavý obrázek. "Není to o tom, aby na stránku přišlo co možná nejvíc věcí", říká. (citace z Web users judge sites in the blink of an eye, nature.com)
Na stejné téma píše Michal Hantl a Milan Kryl. V komentářích prosím věnujte pozornost tomu, co napsal Bochi.
Další články jsou v archivu.
Nejnovější příspěvky na hlavní stránce blogu.