Yuhůův weblog o webu

5. 1. 2008

Zklamání z Google Analytics

Přestávám pomalu používat Google Analytics pro vyhodnocování návštěvnosti. Google Analytics (a před tím Urchinu) jsem si vážil kvůli tomu, že uměly dobře pracovat s konverzemi a filtry. Po příchodu nového rozhraní (už je to pár měsíců) jsem se ale začal ztrácet. Myslel jsem, že si časem zvyknu, ale nezvyknul jsem si. Neumím najít ty typy přehledů, které zrovna potřebuju a které jsem znal z dřívějška. Z overlayí zmizela jejich jednoduchá "textová verze", umím je znázornit jenom graficky nebo se uklikat přes Content drilldown. Nepodařilo se mi použít filtry. Vím, že bych to asi někde doklikal přes nápovědu, ale nemám na to nervy (protože googlí nápovědu začali psát deformovaní profesionálové -- v profesionální nápovědě je jenom to, co v programu udělat lze, ale chybí v ní to, co udělat nejde; to vede k tomu, že se bojím riskovat spoustu času na hledání věci, která tam pravděpodobně stejně není). A tak dále. Časem kvůli těmto neúspěchům chodím do Analytics stále méně často, což pomalu vede k tomu, že je nepoužívám vůbec.

Když se nedávno objevil nový měřící kód Google Analytics, počítal jsem s tím, že si udělám brigádu a měřící kódy prohodím. Teď pomalu tuším, že se na to vykašlu a postupně začnu kódy ze svých stránek odstraňovat úplně. Beztak to jsou velké javascriptové zrůdy (třebas pěkně kešované), kterými není radno prohlížeče čtenářů zatěžovat. Na jednoduché věci mi stačí Toplist a když potřebuju něco složitějšího, vycucám to snadno z logů.

trvalý odkaz

Yuhůův weblog píše Yuhů Yuhů. Kontakt. Weblog patří pod Jak psát web.