Yuhůův weblog o webu

v pondělí 19. července 2010

Seznam má kontextový Sklik pro partnery

Majitelé webových stránek si mohou na svoje stránky dát reklamy systému Sklik a dostávat provize za prokliky svých uživatelů. Reklamy jsou kontextově cílené. Sklik je reklamní produkt Seznamu.

Přihlásit do partnerského rozhaní Skliku se dá na adrese partner.sklik.cz, je na to zřejmě potřeba mít založený u Seznamu účet. Může se stát, že administrátoři Skliku web neschválí, pokud se jim nebude líbit. Inzeráty by se měly vybírat podle kontextové shody s obsahem stránky. Seznam kontextové cílení testoval už drahnou dobu na svých webech (např. na Novinky.cz).

Jde o přímou konkurenci ke Google AdSense, což je podobný reklamní produkt Googlu. Reklamy z AdSense se vyskytují na velkém množství českých webů. Očekávám, že si mnozí uživatelé AdSense novou možnost v Skliku vyzkoušejí, čistě protože je možné, že si Sklikem vydělají víc. Kromě Googlu se na českém trhu snaží s podobnými produkty působit AdFox a Etarget, které se ale podle mých poznatků moc nechytají, protože mají málo inzerentů (a tedy i málo inzerátů, ze kterých se dá vhodně vybírat podle obsahu stránky).

Podrobnosti i startu partnerské sítě sepsal Jirka Chomát na oficiálním Sklikáckém blogu (via Facebook).

Nejsem nezaujatý, protože jsem donedávna byl zaměstnancem Seznamu. Na Skliku jsem ale nedělal, jenom jsem Jirkovi, Karotkovi a ostatním dříčům zdálky držel palce a půjčoval jim výzkumníky. Když jsme v roce 2006 Sklik rozbíhali (ještě s Jyxem), tak jsem v něm kontextové cílení a partnerskou síť ještě nechtěl, protože jsem měl za to, že kvalitní kontextové cílení se nedá připravit rychle a že partnerskou síť je těžké administrovat. Sklik měl stejně vždycky velkou výhodu v tom, že se zobrazoval ve vyhledávání Seznamu, což je věc, po které byla a bude poptávka. Nyní mám za to, že Seznam už je na partnerskou síť dobře připravený a že už je i poptávka inzerentů po kontextovém zobrazování inzerátů. Z dnešního veřejného spuštění mám radost, protože to je pro autory webů další možnost, jak u psaní nechcípnout hlady, pokud jim třeba AdSense z nějakého důvodu nevyhovuje (třeba kvůli nízkým provizím). No, musí se to vyzkoušet, uvidíme.

trvalý odkaz

Přidat nebo číst komentáře, počet: číslo

Yuhůův weblog píše Dušan Janovský známý jako Yuhů. Kontakt. Weblog patří pod Jak psát web. počitadlo toplist