ve středu 16. listopadu 2005
Navazuji na pondělní zápisek. Po 42 hodinách čekání od umístění měřícího kódu jsem konečně v Google Analytics uviděl první analýzy návštěvnostních dat jednoho mého webu. Jsem líný snímat screenshoty, tak to jenom okecám.
(Napřed se ale musím omluvit za čtvrtý článek v pořadí, který se věnuje Googlu. Mám Google rád. Děkuji za pochopení.)
Při proklikávání statistik jsem si uvědomil, co všechno se dá zjišťovat. Kdysi jsem některých věcech někde četl nebo jenom snil. Je to docela paráda, z logu tyhle věci dostat ručně fakt neumím. Clickstream pro jednotlivé stránky, konverzní poměr, příchody z vyhledávačů na klíčová slova s průměrným počtem shlédnutých stránek, věrnost uživatelů (rozlišení na nové a známé uživatele), filtrování podle URL (i regulárem), mapka se zobrazením lokality uživatelů a tak dále a tak dále.
Zatím mě zklamalo pouze to, že v nabídce chybí možnost site overlay, na kterou jsem se tak těšil (v pondělí v nabídce byla a fungovala, jenom bez dat). Zřejmě to vypnuli. Doufám, že to tam vrátí.
V pondělí jsem si špatně přečetl nápovědu a měřící kód jsem místo do hlavičky stránky (tag <head>) umístil do stránky kamsi dolů. I tak to funguje.
Nejsem jediný, kdo na analýzu dat čekal tak dlouho. Nová služba se při startu potýká s výkonnostními problémy. Pokud vám to nefunguje či nemáte žádný měřený web, ale na statistiky se chcete podívat, můžete mi emailem (na dusan@pc-slany.cz, do předmětu napište "přístup" ) napsat svou emailovou adresu, se kterou se přihlašujete do Google Acounts. Zkusím vám svůj účet zpřístupnit. (Aktualizace odpoledne: Kdo si napsal, tomu už to funguje.)
Na stejné téma píší: Medhi v Digitálním citrónu a Michal Krutiš.
Aktualizace během víkendu: Google má zřejmě problémy se zátěží nové služby. Vypnul přijímání nových registrací na Google Analytics a pro většinu měřených stránek zobrazuje data s extrémním zpožděním (až 6 dnů). Jinak řečeno -- mám data zatím pouze ze dvou prvních dnů měření. Některé účty se ovšem dopočítávají normálně do druhého nebo třetího dne. Vizte též: František Fuka: Jak nás Google podcenil.
Další články jsou v archivu.
Nejnovější příspěvky na hlavní stránce blogu.