31. 7. 2008
Od září nebudou moci partneři a inzerenti v Google AdSense moci používat věc označovanou jako doporučení. Asi žádná škoda.
Jako doporučení se v AdSense označuje systém, kdy partner dostává peníze nikoli za proklik, jak je v AdSense běžné, ale až za to, že si jím přivedený zákazník něco koupí. Šlo tedy v podstatě o platbu za konverzi (PPA), která je běžná v affiliate systémech. Od Googlu bylo zavedení takové věci rozumné, protože kdyby to fungovalo dobře, tak by profitovali partneři, kteří přivádějí kvalitní návštěvnost (zákazníky), kdežto partneři vydělávající na bezhlavém klikání by měli smůlu. Naneštěstí to Googlu moc dobře nefungovalo. Nejlepší trhák -- doporučení samotného AdSense s platbou za konverzi až 250 dolarů -- zrušil Google někdy v zimě a další zajímaví inzerenti se v doporučeních moc nevyskytovali, obzvláště ne v češtině.
Ranou z milosti doporučením AdSense se asi stala gůglí akvizice DoubleClicku. DoubleClick má svůj vlastní affiliate systém Performics Affiliate už převlečenou do gůglího kabátku, takže proč by měl Google na stejnou věc provozovat systémy dva.
Když to před rokem spouštěli, napsal jsem o tom PPA podle Google.
Další články jsou v archivu.
Nejnovější příspěvky na hlavní stránce blogu.