20. 3. 2009
Hrátky se stovkami procent
S procenty se dá čarovat. Když jsem v minulém stručném zápisku poznamenal, že prodej zájezdů oproti loňsku poklesl o stovky procent, vůbec mi to nepřišlo divné. Je to samozřejmě kravina, protože aby to dávalo smysl, musely by prodeje klesnout do mínusu, což je nepravděpodobné. Na to mě upozornili čtenáři v komentářích, děkuju.
- První smysluplné vysvětlení zní, že jsem tajtrlík a prostě jsem při psaní nepřemýšlel. To je samozřejmě správné vysvětlení, ale ukážeme si nějaké další metody, jak se z toho vyvlíknout.
- Dejme tomu, že se v lednu prodalo nula zájezdů, v březnu taky nula zájezdů. To je v lednu pokles o sto procent. V březnu taky pokles o sto procent. Dohromady to tedy jsou stovky procent. No vidíte, že to jde. Nebo:
- Dejme tomu, že v únoru 2007 se prodal jeden zájezd. V únoru 2008 se prodalo devět zájezdů. V únoru 2009 se prodal opět jeden zájezd. Když pak porovnávám nárůst z roku 2007 na rok 2008, je to nárůst o 800 procent. Výborně. A když to v roce 2009 opět kleslo na jeden zájezd, tak to kleslo na původní hodnotu, tedy opět o těch 800 procent. A je to, stovky procent jsou doma.
Máte ještě jiné nápady? Tedy kromě variant toho tajtrlíka?
trvalý odkaz
Další články jsou v archivu.
Nejnovější příspěvky na hlavní stránce blogu.