8. 6. 2011
V inzerátech reklamního systému Sklik bude možno uvádět výši slevy. Dosud to možné nebylo. Ten zákaz jsem myslím zavedl já, když jsem ještě původní pravidla pro inzeráty psal. Podle mého názoru tahle změna reklamnímu systému hodně ublíží, protože lidem začnou inzeráty poskytovat více vaty a méně informace.
Nějaký obchodník vymyslí nesmyslnou původní cenu. Naprosto umělou vysokou cenu, neodvozenou od ničeho. Nic za ni neprodá, tak zlevní. Pro něj jako pro obchodníka to je skutečně sleva, protože něco zlevnil. Pro mě jako pro zákazníka ta původní vysoká cena nic neznamená. Tím pádem pro mě nic neznamená ani výše oné slevy. Slevy ve výši 99 % si totiž umí vycucat z prstu každý. A sleva o 1000 Kč je to samé: nesmysl mínus cena rovná se stále jen nesmysl.
Dokážu si představit tlaky, které k povolení uvádění slev v inzerátech vedly:
Obávám se, že tahle změna dlouhodobě povede k poklesu zájmu uživatelů o inzeráty (a v důsledku toho k poklesu efektivity pro inzerenty i k poklesu zisků Seznamu). Lidé si budou prostě inzerátů o to méně všímat, protože jim budou poskytovat nesmyslné informace. Kéž bych neměl pravdu a kéž by lidi byli inteligentní a na tu vatu neklikali!
Povolení superlativů, což je taky změna, mě opravdu překvapuje. Google superlativy stále nepovoluje (doufám), takže tady si ony tlaky nedokážu představit.
Nejslevenější blog na internetu! O 30 % levnější zdarma čtení!
Další články jsou v archivu.
Nejnovější příspěvky na hlavní stránce blogu.